En app giver medarbejdere på Hospitalsenhed Midt mulighed for at købe overskydende hospitalsmad. Ambitionen er på den måde at mindske mængden af mad, som må smides ud. 

HE Midt Køkken undersøgte, hvor, hvornår og hvorfor maden går til spilde. Undersøgelsen viste blandt andet, at der var en udfordring i forhold til patient-buffeterne på sengeafsnittet, og flere medarbejdere gav udtryk for, at de savnede muligheden for at kunne købe den overskydende mad.

Køkkenet forsøger naturligvis at tilpasse mængden af mad til antallet af patienter, men oplever alligevel jævnligt, at der er mad fra buffeterne på de enkelte sengeafsnit, som må smides ud.

Med app'en BuancoPay har HE Midt nu fundet en løsning, som giver medarbejderne mulighed for at købe den mad, der bliver til overs i de personale-betjente buffeter. Gennem app'en kan medarbejderne blandt andet købe en tallerkenfuld morgenmad, frokost eller aftensmad. Man kan dog ikke reservere et måltid fra buffeten på forhånd, da der altid skal være nok mad til patienterne.

Udvalgte resultater
  • Den nye app er i første omgang prøvekørt på RH Skive, hvor tilbagemeldingerne har været meget positive.
  • Planen er nu, at app'en gradvist skal rulles ud til at dække hele HE Midt inden sommerferien 2021.
  • Endelige resultater præsenteres, når app'en er fuldt implementeret

 

Se informationsfolder fra Hospitalsenhed Midt


Opret en kommentar

ReCAPTCHA ikke løst
Ingen kommentarer

{{comment.PostTitle}}


{{comment.PostDate.substr(0,5)}} kl. {{comment.PostDate.substr(6,11)}} af {{comment.PosterName}}